2009. május 5., kedd

Paeonia suffruticosa 'Teni'

Paeonia suffruticosa 'Teni'Japán fás bazsarózsa. Tavaly már említettem, de mivel fontos, az idén is elmondom, hogy a japánok általában hidegtűrőbbek, mint a kínaiak. Ez például Z4 (-34 fok).

Paeonia suffruticosa 'Teni'Ma délután nyílt ki. Érdemes esetleg megnézni a tavalyi képeit is. Akit érdekel, Carsten Burkhardt fantasztikus Paeonia adatbázisában - ha valakinek van egy kis ideje feltétlenül nézzen körül itt - a róla szóló lap.

Én a fás bazsarózsákat a Staudengärtnerei Gräfin von Zeppelin nevű német kertészettől vettem. Jelenleg 180 féle bazsarózsát árulnak, ebből több mint 50 fás bazsarózsa. Ha az ember nem akar venni, akkor is érdemes megnézni a lapjukat, szépek és élethűek a fotóik. De ha valaki jó minőségű növényt akar, feltétlenül érdemes tőlük vásárolnia.

7 megjegyzés:

Névtelen írta...

Gyönyörű a kert és a napló is, de minden fénykép súlyosan alulexponált, alig élvezhető. Rossz a fénymérő, vagy rosszul van beállítva a gép... vagy ez valami művészi koncepció lenne?

Templom Kata írta...

Kedves Névtelen!

Szándékosan vannak a képek alulexponálva. Szerintem ugyanis az expozíció gyári beállítása túl steril, buta turista képeket eredményez. Ezek a képek így sokkal képszerűbbek és ezért sokkal jobban tükrözik azt amit az ember lát - az ugyanis nem egyszerűen objektumok letükrözése, hanem egy élmény.

A képek egyébként igazán csak nagy méretben élnek. Mint ahogy erre oldalt felirat is figyelmeztet, érdemes rájuk kattintva felnagyítani őket.

Nem lehet egyébként, hogy a képernyője van kicsit sötétebbre beállítva? Mert az általam látott képernyőkön jól jönnek át a képek.

Üdvözlettel:
Kata

Makka írta...

Keves Kata!

Ma rózsakeresgélés közben bukkantam a blogodra, egyszerűen elbűvölő. Gyönyörű a kertetek, nyugalom és végtelen hamónia árad a képeidből és a mondataidból.
Köszönöm neked ezt az élményt.

Templom Kata írta...

Kedves Makka!

Köszönöm!

Én is gyorsan belenéztem a blogodba, szuperek a receptek! Az ételfotók teljesen profik és az is nagyon tetszik, hogy ilyen vidám dizájn.

Kata

Makka írta...

Köszönöm a látogatást, ha időd engedi, máskor is nézz be.
Külön jólesett a fotókra vonatkozó dicséreted.

anna írta...

az én képernyőmön (és a szemüvegemen keresztül) gyönyörűek a képeid, kata.

erika írta...

Kedves Kata!
Köszönöm, hogy időnként "pihenhetek" a kertedben (a csodás fotóid által) és feltöltődhetek a nyugalmat sugárzó írásaidból!