2008. október 29., szerda

Pávafarkú salamonpecsét (Polygonatum verticillatum)

A cserép előtt jobbra, az a sárga borzos. Ez persze az őszi színe. Évközben zöld.

Polygonatum verticillatum2005-ben hoztam Angliából, a Királyi Kertészeti Társaság London melleti kertjéből, Wisleyből.

Polygonatum verticillatumOlyan költőinek találtam, hogy 2007-ben még kettőt beszereztem egy belga kertészetből, amelyek állítólag két méter magasak lesznek. Egyelőre csak egyhúsznál tartanak, viszont hogy egymás mellé vannak ültetve, nagyon bájos piros bogyót teremnek.

Polygonatum verticillatumKözben kiderült, hogy a pávafarkú salamonpecsét nálunk is honos, védett ritka faj.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

mit költői? drámai! még a végén megkedvelem az őszt...

Templom Kata írta...

Én igyekszem mindent megtenni ezért. Nekem ugyanis az ősz a kedvenc évszakom.