2010. február 6., szombat

Nyári előzetes

Ha esetleg másnak is olyan nyűgös már a tél, mint nekem, egy kis nyári előzetes: az idei rendelésem a Köstritzer Dahlien-től.

Egyáltalán nem feltétlenül drágább tőlük venni, mintha itthon vásárolna az ember.

Viszont az itthon vásárolt dáliákkal ellentétben a tőlük vett dáliák mindig jó minőségűek és fajtaazonosak. (Összehasonlításképpen: tavaly hét dáliát vettem a New Gardenben, az egyik ki sem kelt és egy csomagban pedig teljesen más volt, mint ami rá volt írva.)

Én sajnos csak kis virágú fajtákat tudok tartani, mivel nálunk nincs elég napfény. De fantasztikus, 25-30 cm nagy virágú dáliák is léteznek.

A dáliákat elég egyszerű gondozni: sok víz kell nekik és karózni kell őket, főleg a nagy virágú fajtákat.

Nem csak vágóvirágnak gyönyörűek, hanem fantasztikusan szépek szárított virágnak is. Nagyon könnyű megszárítani őket: csokrot készítek, levegős, de nem napos helyen fellógatom és megvárom, amíg megszárad.

2 megjegyzés:

idamama írta...

Csodaszépek, felvidámítottak.
Nekem törpe dáliáim vannak. Úgy szaporítom, hogy magot is veszek, de a gumókat is elrakom homokban pincében és azokból korábban lesznek szép kerek bokrok.

Unknown írta...

Kedves Kata!

Ebben a téli kertszegény időben én is rendelgetek, álmodozom. Tavaly ősszel a Moszkva téren egy fiatal nőtől vettem egy növényt. Nem szoktam ilyet tenni, de egészen megrázóan furcsa volt, talajtakaró cserjének nevezte a lány, nem tudta semmi más nevét. Kicsi bokor volt, apró fekete levelekkel, annyira feketékkel, hogy pirosas színét egyáltalán nem érzékeltem. Kagylógyöngy méretű (5 mm átmérőjű) tökéletesen gömbölyű termések voltak rajta, kb. egy jól termő kökény stílusában. A termések fényes feketés sötétkékek voltak, néhányuk már érésnek indult és pirosba fordult. Annyira extrém volt a bokrocska, hogy már-már féltem tőle. No, azóta akarok "Adam's family" kertet, vagyis inkább csak a egy kicsiny kert részletet. (Talán látta is az említett című filmet.) Sajnos a bokrocska aligha élte túl a szakszerűtlen kitermelést. Bár még reménykedem és minden kényeztetést megadok neki. A terméseiben rengeteg a mag, most éppen vetéssel próbálkozom. Nem tudom csíraképesek-e a magok, azt sem, mikor vessem el. Majd többször is megkísérlem. Fekete levelű vagy virágú növényekkel tervezem körülvenni. (Pont én, a rózsaszín rózsák barátja!) Minden létező weblapot feltúrtam, nem könnyű feladat, pont ezért izgalmas. Minden jó ötlet jól jönne segítségül.

Üdvözli: Johan Éva