2008. november 1., szombat

Húsos som (Cornus mas) 'Jolico'

Mivel most ősszel vettük, még nem fotogén. Mindazonáltal valahol a fenyő ágai mögött szerepel az alábbi képen.

Pont akkor hozták a Zöld Királyba, amikor ott voltunk. Én azonnal rárontottam, és kikunyeráltam egyet. Tízliteres konténerben 150/175 cm-es fácskákat szereztek be, amelyeket 5250 forintért árulták.

Ez elsőre nem hallatszik nagyon jó árnak, de ha az ember összeveti azzal, hogy a Praskacban ugyanezt 80,50 euróért adják – már ha egyáltalán lehet kapni, mert az elmúlt két évben én még negyven centisnél nagyobbat nem láttam – akkor azonnal világos, hogy ez volt az ősz nagy kertészeti fogása.

Évek óta szeretnék szert tenni egyre. A 'Jolico' osztrák szelekció. Mint a Gärtnerei Naturwuchs írja, kétszer akkora a termése, mint a rendes somnak, és közben feleakkora a magja. Ettől eltekintve mindenben olyan, mint az alapfaj. Feltétlenül kell mellé viszont egy másik som porzónak. Erre az alapfajt szokás használni.

Mindezt azért írom, mert ma ismét voltunk a Zöld Királyban és azt láttam, hogy az eddig eladott készletük nagyjából az, amit én megvettem tőlük.

Ha valakinek még nem sikerült ezen az őszön nagy kertészeti fogásra szert tennie: irány a Zöld Király!

(Pár száz forintért az alapfajt is meg lehet venni mellé. Figyelni kell azonban, mert az egy másik ágyásban van. De a fiatalemberek, akik kiszolgálnak, és egyéként is nagyon segítőkészek, biztosan fogják tudni.)

Nincsenek megjegyzések: