2008. augusztus 7., csütörtök

Virágoznak a füvek

Az egyik fő kedvencem: Pennisetum alopecuroides 'Hameln'. Nálunk a kertészetek által megadott méretek duplájára – 120-150 cm-re – szokott nőni. Abszolút túlélőbajnok. Ráadásul az alapfajjal ellentétben nálunk is teljesen biztosan télálló. Kb. három évre van szüksége ahhoz, hogy elérje a teljes méretét. Ősszel virágzás után vissza szoktam vágni, mert magról erősen szaporodik.

Pennisetum alopecuroides 'Hameln'Miscanthus sinensis 'Kleine Silberspinne'. A Praskac szerint 80 cm lesz. A valóságban legalább 120 cm. 9×9-es cserépben vettem náluk és kb. 4-5 év alatt érte el ezt a nagyságot.

Miscanthus sinensis 'Kleine Silberspinne'Miscanthus sinensis 'Neue Hybriden'. A Szigeti Kertészettől vettem legalább 5-6 éve. Mindent bír és ilyen gyönyörű. Érdemes egyébként tudni, hogy a legtöbb Miscanthus nagyon strapabíró, szinte minden talajon és viszonylag kevés locsolással is megélnek. Persze jó talajon sok locsolással szebbek. Ez végül is ilyen helyre került.

Miscanthus sinensis 'Neue HybridenMiscanthus sinensis 'Ferner Osten'. Még 2001-ben vagy 2002-ben vettem Bécsben egy a város legszélén lévő kertészetben. Szép nagy példány volt. Zuhogó esőben elmentem vele a Naschmarktra – zárás előtt öt perccel még minden volt – majd onnét a Westbahnhofra. Soha nem fogom elfelejteni.

Miscanthus sinensis 'Ferner Osten'Végül még egy Pennisetum alopecuroides 'Hameln'. Az első képen homokon van. Itt nehéz öntött talajon. Szerintem mind a két helyen gyönyörű.

Pennisetum alopecuroides 'Hameln

Nincsenek megjegyzések: