2007. április 18., szerda

Charles Rennie Mackintosh

Sajnos ez már nem az eredeti. Azt még 1996-ban hoztuk Angliából, de túl árnyékos helyre tettem néhány másik rózsával együtt, és egy tavaszi átültetéskor véletlenül összecseréltem egy másikkal, és ezt adtam oda valakinek a másik helyett.

Nagyon sajnáltam és amikor 2004-ben rózsákat vettünk David Austintól, megrendeltem ezt is. Azok közé a rózsák közé tartozott, amelyekkel nem volt semmi probléma.

Csakhogy – a rózsa közben megváltozott! Eredetileg rendkívül élénk rózsaszín volt, most pedig egy nagyon szép fád rózsaszín árnyalatú virágot hozott.

Nem mi kaptunk selejtes példányokat. 1996-ban Austin könyvében ugyanolyan élénk árnyalata volt, mint a miénknek; és a 2006-os katalógusban pedig olyan szép pasztelszínű virág szerepel, mint amelyen a miénk is a valóságban. A rózsa és a rózsa képe megegyezik. Csak tíz év alatt a rózsa megváltoztatta a színét.

Bánatomra.



típus: angol rózsa (David Austin 1988)
magasság: 90-150 cm
szélesség: 75-120 cm
hidegtűrés: Z5 (-29 fokig)
virágzás: többször virágzó

A Help Me Find árnyéktűrőnek tartja. A mostani viszonylag napos helyen van, de az elsőt egy növőfélben lévő dió alá tettem (azt hivén, hogy az már megnőtt) és egészen komoly árnyékig jól üzemelt.

Nincsenek megjegyzések: